středa 26. dubna 2023

Viola of Twelfth Night

 Designed February 2023 for Rutkovsky Beads.

 
 Viola of Twelfth Night  
 
Viola is the protagonist of the play Twelfth Night, written by William Shakespeare
Viola, a shipwrecked young woman, later disguised as the young man Cesario, in Shakespeare's Twelfth Night. Viola-Cesario stands at the centre of the play as Shakespeare's example of reason, intelligence, self-control, and mature love.
 
Připomíná mi Violu - nejen proto, že je fialová, ale také svým vzhledem - je jako ze starých časů. 
Ono trochu Shaespeara nezaškodí - Twelfth Night - v překladu "Večer tříkrálový" aneb "Cokoli chcete" mi ale česky do názvu nesedne tak hezky, protože v původním anglickém názvu je slovo 12, které evokuje dodecahedron, tedy víc sedne k této kouli. A také je v něm něco archaického, starého - je prostě trochu old time/vintage - a vintage jsou také rondelky, ze kterých je kulička vytvořená. 
 
Právě proto Viola of Twelfth Night.
Že jsem na staré věci, vintage a různou "veteš", je většíně jistě známé. Stejně tak ráda tvořím šperky s vintage nádechem - a tak se kromě jiné nabízí možnost využít jmen dalších postav pro následující šperky (což je pro mně docela inspirující :)
 

Kulička tentokráte není nijak velká, na rozdíl od mnoha mých velkých dodecahedronů, 
je lehoučká, průměr je cca 3 cm, takže jde použít jako přívěšek. Je doplněná mou vlastní vinutkou a skleněným lístečkem (jupí - ano, když je čas, tak si vinu a táhnu horké sklo :) 
Ano, trvá to déle, ale výhodou je, že se tím opět posunují hranice tvoření a to já ráda...
Uvinu si co jen chci a co se mi hodí, mohu tak vymýšlet nejen nové šité šperky, 
ale i doplňkové skleněné korálky a komponenty, které k nim přesně sednou.


Tady je to ještě o kus dál, protože za tento korálek tak trochu můžu, jde o původní starý tvar, který jsem vykutala ve sklářském antiku v Nové Vsi (informovaní znají, kdysi Antik ve Smržovce). 
Rutkovští korálek dotáhli do nové formy, namačkali a já pak z namačkaného z původních 6 barev vymyslela celkem 99 povrchových úprav :) 
A pak přišla ta nejhorší část, protože jsem je nemohla mít všechny, nafukovací není sklad ani peněženka, takže pak z té nádhery vybrat JEN jeden zásobník, tedy maximálně 36 barev, 
které se vejdou do balírny, protože další korálky čekají...

 

Vintage rondelky najdete Na Spirále v kategorii Vintage rondelle.

Available in my etsy store.

 

 Kulička je vytvořená s použitím Vintage Rondelle od
Rutkovsky Beads
 

 

Žádné komentáře:

Okomentovat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...